Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΡΑΤΗ Ή ΑΟΡΑΤΗ;

ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΡΑΤΗ Ή ΑΟΡΑΤΗ;


 
Είναι η Εκκλησία ορατή ή αόρατη;
(+) π. Αντωνίου Αλεβιζόπουλου
Απόσπασμα από το βιβλίο του : Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ

     Η πρώτη Εκκλησία ήταν καιορατή πραγματικότη­τα, όχι μόνο αόρατη, επειδή η Κεφαλή, ο Χριστός, ήταν αόρατος. Ήτανσυγκεκριμένηκοινότητα και κοινωνία, που περιελάμβανε και την άσκηση των αγίων αρετών του Χριστού (Α' Κορ. ια' 1). Στο κέντρο του ενδιαφέροντός της ήταν ησύναξη της Κυριακήςμε κέντρο την «κλάσιν του άρτου» (Πράξ. κ' 7). Όποιος άνηκε σ' αυτή τη συγ­κεκριμένη κοινότητα και ελάμβανε μέρος στη χριστιανι­κή σύναξη, ονομαζόταν και ήταν χριστιανός,όποιος δεν άνηκε σ' αυτή την σύναξη, δεν ήταν χριστιανός.
Το ότι η πρώτη Εκκλησία ήταν ορατή πραγματικό­τητα αποδεικνύεται και από την όλη δομή της. Εκτός από τους αποστόλους, υπήρχαν σ' αυτήν και άλλα πρό­σωπα, στα οποία είχαν ανατεθείσυγκεκριμένες λειτουρ­γίες. Υπήρχανπρεσβύτεροικαιδιάκονοιή, όπως ανα­φέρεται σε άλλα σημεία της αγίας Γραφής,επίσκοποι και διάκονοι(Φιλιπ.a' 1. Α' Τιμ. ε' 17. Πράξ. κ' 28 κ.ο.κ.).
Είχε δηλαδή συγκεκριμένη Ιεραρχία, που όμως δεν τοποθετήθηκε από ανθρώπους, αλλά από το Πνεύμα το Άγιο(Πράξ. κ'28).
Όταν εδημιουργούνταν κάποια σοβαρά προθήματα που αναφέρονταν στην πίστη, συνερχόταν σύνοδος των αποστόλων που ελάμβανε συγκεκριμένες αποφάσεις, που γίνονταν σεβαστές από όλες τις χριστιανικές κοινότητες, σαν αποφάσεις της Εκκλησίας, με την καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος.
Η αποστολική σύνοδος ήταν το στόμα της Εκκλησίας, η οποία Εκκλησία είναι «ο στύ­λος και το εδραίωμα της αληθείας» (Πράξ. ιε' 22-29. Α' Τιμ.γ' 15).
ΗΕκκλησία για την οποία κάνει λόγο η αγία Γρα­φή, η πρωτοχριστιανική Εκκλησία,ήταν τόσο ορατή και συγκεκριμένη, ώστεστα μέλη της συμπεριλαμβάνον­ταν και ασθενικά, ακόμη και «νεκρά» μέλη, τα οποία εκκαλούνταν σε μετάνοια, για να μην αποβληθούν (Ματθ. ιγ' 30, 47. Ιούδα 12, 23. Α' Κορ. ε' 1, 11).



Read more:http://www.egolpion.net/orath_ekklhsia.el.aspx#ixzz2jsTCyXU8

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου